6. dec. 2012

Dødens Instrumenter

IMG_2410IMG_2412Et indlæg, der i bund og grund ikke passer særligt godt ind på bloggen, men jeg bliver nødt til at anbefale jer disse bøger. Efter at have læst Twilight, Hunger Games og Harry P gentagende gange, trængte jeg til noget nyt. Jeg så så traileren til filmatiseringen af disse bøger, og dagen efter lånte jeg den første bog på biblioteket, læste 100 sider og lånte den næste bog næste dag. De er virkelig, virkelig gode og hvis du, som mig, elsker ovennævnte titler er jeg sikker på at Dødens Instrumenter også er noget for dig. De handler om 15-årige Clary, der opdager at hun kan se skyggejægere og dæmoner - væsener andre mennesker ikke kan se. Og det udvikler sig så derfra, og hun bliver en del af den mystiske verden. Hendes "mentor" hedder Jace.. Og jeg kan ikke rigtigt finde ud af, om det er meningen at de forelsker sig senere hen. Håber det lidt..
Og det her er så traileren til filmatiseringen af den første bog - filmen har premieren i slutningen af august. Og ja - traileren afslører lidt, men det er overhovedet ikke noget der ødelægger oplevelsen, når du læser bogen. Derudover har jeg en mindre optur at Jamie Campbell Bower spiller Jace - han spiller både med i Sweeney Todd og Twilight (den ene af de tre herskende volturies - ham med det usandssynligt glatte hår - Caius) og jeg synes han er ret fantastisk (og pæn). Jeg glæder mig i hvertfald til filmen!

3 kommentarer:

  1. DI er mine yndlingsbøger næstefter Harry Potter, glæd dig til at læse resten! ♥

    SvarSlet
  2. Der er da vist en grund til du er flyttet tilbage på blogspot..... Blogger du ikke mere?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der er en grund til at jeg er flyttet tilbage på Blogspot - jeg nåede aldrig til det stadie, hvor jeg følte mig hjemme hos BlogHQ - og annoncerne, og hele cirkusset virkede helt forkert - så jeg flyttede tilbage på Blogspot, hvor jeg føler mig MEGET mere hjemme, og hvor jeg elsker at blogge - jeg er ikke stoppet, nej. Jeg blogger ikke så hyppigt i øjeblikket, nej, men desværre har jeg ramt en inspirationsforladt periode. Det håber jeg du forstår, kære Anonym.

      Slet